20 listopada 2016

Smartfon jako rejestrator samochodowy? Zacznij od stabilnego mocowania. Porównanie dwóch uchwytów: taniego za ok. 15 zł i droższego za 120 zł



Jeśli chcecie używać smartfona jako rejestratora wideo podczas jazdy samochodem, powinniście pamiętać, że liczy się nie tylko jakość kamery, którą macie w telefonie. Tylko solidny uchwyt jest w stanie zapewnić w miarę stabilny, a co za tym idzie - czytelny - obraz nagrania.

Dla wytrwałych film z przejazdu wieczornego, również nakręcony na uchwycie Hama Proclass Slim.



Czy myśleliście o tym, żeby wykorzystywać smartfon również w roli wideorejestratora samochodowego? Dajcie znać w komentarzach!

3 komentarze:

  1. 120zł uchwyt a za ok 40$ można kupić dobry rejestrator jazdy. Ja wybrałbym to drugie. Podłączasz raz na szybę i spokój. Telefon jako rejestrator użyłem raz czy dwa, potem nie chciało mi się za każdym razem z tym bawić heh

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem pewny czy za te pieniądze kupisz dobry rejestrator, ale można próbować :)

      Zdaję sobie sprawę, że smartfon to nie jest narzędzie, które zastąpi wideorejestrator. Traktuję to jako rozwiązanie zastępcze, bo na co dzień i tak nie używam takich urządzeń. Ale czasem może się zdarzyć sytuacja, kiedy chcesz mieć takie zabezpieczenie "w razie w". Wtedy smarfon na dobrym uchwycie i odpowiednia aplikacja mogą się przydać. Można też skorzystać z opcji wideorejestratora działającej w tle nawigacji (Sygic ma coś takiego). Wtedy normalnie korzystasz z nawigacji, a w razie jakiegoś zdarzenia na drodze zapisujesz nagranie, które idzie cały czas w tle.

      Jeszcze a propos uchwytu za 120 zł. To drogo, ale... są też droższe. Po paru latach jeżdżenia z badziewnym, tanim uchwytem (i wypróbowaniu różnych sposobów mocowania) uznałem, że mogę sobie pozwolić na odrobinę luksusu i coś bardziej solidnego i estetycznego na szybie.

      Usuń
    2. Też już różnych uchwytów używałem, obecnie używam takiego płaskiego uchwytu montowanego na kratkę nawiewu za parę zł i jak na razie jestem z niego najbardziej zadowolony. Z uchwytem na szybę zawsze miałem jakiś problem :D jak zamontowałem nisko na szybie to ciężko było do niego sięgnąć i przesłaniał mi drogę w zakrętach w prawo. Jak zamontowałem na górze pod lusterkiem to był dobry dostęp, nie zasłaniał drogi ale kabel dyndał na środku auta co mnie też denerwowało :D
      Ten uchwyt na kratkę wentylacyjną ma same plusy, nie buja się w nim telefon, mam go blisko pod ręką, dodatkowo w lecie telefon się nie nagrzewa gdy mu klima dmucha chłodnym powietrzem w plecy :D
      Oczywiście na takim uchwycie nie da rady nagrywać trasy ale dla mnie taka funkcjonalność nie była potrzebna :)
      A co do tego rejestratora to w chińskich sklepach na ali czy gearbest model G1WH cena ok 40$. Dobre opinie ma ale sam nie miałem okazji jej używać.

      Usuń

Proszę o zachowanie kultury w komentarzach.